2 juli 2013

En semesterdag.

Jag hade en tom dag i min arbetskalender så vi bestämde med min sambo att vi åker ut till den underbara Stora Träskön i Sjundeå skärgård. Vi tog varsin farkost, jag min kajak och min sambo sin älskade lilla Boston Whaler. Vi åkte ut kvällen innan för att tälta och njuta av kvälls solen och den friska havsbrisen. Stora Träskö är en ö var jag kunde spendera veckor på, uppleva alla väderförhållanden och förstås fotografera dem, det är tur att ön ligger så nära, ungefär på en timmes paddlings avstånd. Det var tyst ute på havet och på holmarna även om vi är mitt i semester tider, så jag började experimentera med en idé jag gått och funderat på en stund, kan människan smälta in i naturen. Det vore kul att göra en kalender med vackra landskap och med en liten filur någonstans i bilden. Återstår att se lyckas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar